lycklig

Jag känner mig så otroligt lycklig, är egentligen inget speciellt som har hänt, men jag går runt i ett lyckorus hela dagarna.
Kanske beror det på att Lucas är så lugn go just nu, helt plötsligt finns det tid att göra annat än sitta på golvet och trösta hela dagarna.
Igår kväll satt han i soffan och tittade på tv med mig...det har aldrig hänt att han suttit stilla mer än några sekunder förut, nu satt han och myste i min famn framför tv:n...inte länge, men länge nog för att göra mig lycklig.
Men det brukar vara lugnet före stormen...så jag njuter så länge det varar=)
Jag ska jobba för första gången på 1 år och 4 månader i slutet av maj, känns roligt att få komma ut.
Lucas ska vara hos sin farmor, blir lite försmak på hur det kommer att kännas att lämna på dagis=(
Innan Lucas kom så jobbade jag lite på dagis några gånger, tanken slog mig aldrig då att det faktiskt är fruktansvärt jobbigt att lämna sitt barn hos någon en hel dag och behöva lite på att dom verkligen tar bra hand om din käraste ägodel.
Jag kan inte tänka på dagis utan att få ångest, lucas kommer vara 1 år och 1 månad vid inskolning..forfarande bebis.
Men vi har inget val så det är bara att börja förbereda sig och hoppas att det går bra.

Kanske blir en tripp till Martina och tjejerna idag om tid finnes, ska baka sockerkaka och göra matlådor till lillskrutten nu sen får vi se vad som händer.
Farmor var ledig idag också så hon vill nog träffa lucas en sväng.
Ha de gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0